نخستین هفته‌نامه تخصصی حمل و نقل

HAMLONAGHL WEEKLY

TWEEKLY.IR

امروز: ۱۴۰۱ سه شنبه ۷ تير | Tuesday 28 Jun 2022 | اِثَّلاثا ٢٨ ذو القعده ١٤٤٣
پربیننده‌ترین:
تبلیغات
تین نیوز
کیوسک
شماره: 143 | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر
کد خبر: ۱۵۸۳۰

آینده صنعت حمل‌ونقل دریایی چگونه خواهد بود

همان‌طور که جهان تغییر می‌کند، صنعت کشتیرانی نیز تغییر می‌کند. درحالی‌که فناوری‌های جدید کارایی و استانداردهای زیست‌محیطی را افزایش می‌دهند، کشتی‌های مگاسایز کشتی‌های قدیمی‌تر را از دور خارج می‌کنند.
صنعت دریایی به شکلی روزآمد و پیوسته در حال ابداعات جدید و ارتقای سطح فنی خود است. در چند سال گذشته تمایل به نوآوری افزایش شگفت‌انگیزی داشته است. رویه‌های عظیمی مانند جهانی‌شدن و کانتینری شدن چهره صنعت را تغییر داده  و چالش تغییر حتی تا امروز نیز ادامه دارد. این محیط پویا، کارهای تازه و جدیدی خلق می‌کند، توانایی‌های نیروی انسانی را به استانداردهای بالاتری برای همکاری در آینده رسانده است. هنگامی‌که به آینده صنعت کشتیرانی نگاه می‌کنیم، چند روند در حال ظهور قابل ‌مشاهده است. راه‌های تازه‌ای برای تجارت، درآمد بیشتر و تمایز بخشیدن به خود در رقابت به شکلی روزانه در حال انجام است.

 

خاص‌بودن خوب است
این سازه آبی‌رنگ با یک‌چهارم مایل طول و ارتفاعی بلندتر از استادیوم المپیک لندن چیست؟ پاسخ این است: کشتی جدید شرکت کشتیرانی مرسک! اگر از علاقه‌مندان صنعت حمل‌ونقل دریایی باشید، با انواع کلاسیک کشتی‌های بزرگ آشنا هستید. Berge Stahl و Allure of the Sea  مثال‌هایی از اصالت در این صنعت هستند. طولانی‌تر از برج ایفل و قادر به حمل بارهایی که برای حمل آنها با کامیون به بیش از ۱۰ هزار کامیون نیاز خواهید داشت. کشتی‌ها در چند سال گذشته بزرگ‌تر و بهتر شده‌اند و به نظر می‌رسد که این روند مداوم است. هرساله برنامه‌های جدیدی برای ساخت کشتی‌های مگاسایز ارائه می‌شود. این روند عمدتاً به دلیل بار و اتوماسیون است که امکان تخلیه سریع را فراهم می‌کند.

 


دو سال پیش هر کس روی کانتینرها و تجارت کانتینری هدف‌گذاری می‌کرد. به نظر می‌رسید این تنها راه قابل‌قبول برای حمل‌ونقل دریایی است. آنچه امروزه می‌بینیم این است که گرچه کند اما قاطعانه، شرکت‌های کشتیرانی یک‌بار دیگر در حال سرمایه‌گذاری روی انواع شناورهای خاص هستند. کشتی‌هایی بی‌نهایت خاص که قادر به حمل محموله‌های خاصی هستند ساخته ‌شده‌اند. آنها همچنین نیروهای انسانی و خدمه شناورها را نیز به سمت کسب مهارت و دانش خاص مورد نیاز این کشتی‌ها و این تجارت سوق داده‌اند.

 

 

صنعت سبز، آینده است
مانند هر وجه دیگری از زندگی مدرن، صنعت کشتیرانی نیز روی افزایش سطح استانداردهای زیست‌محیطی تمرکز کرده است. بر‌ اساس تازه‌ترین گزارش‌ها شناورها ۳‌ درصد میزان کربن آلاینده دنیا را تولید می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود این میزان در ۴۰ سال آینده از ۱۵۰ تا ۲۵۰ درصد افزایش داشته باشد. زمان آن رسیده است که تمام وجوه صنعت کشتیرانی متناسب با این نگرانی تغییر کند. در چند سال گذشته صنعت دریایی شاهد «انقلاب سبز» بوده است.


انقلابی که به مدد بهترین فناوری‌های دوستدار طبیعت و ارائه شناورهای جدید در حال محقق شدن است. این شناورهای دوستدار طبیعت با حفظ محیط‌زیست اقیانوس‌ها در حال هدایت این صنعت به سمت آینده‌ای سالم‌تر هستند. ابداعات جدید هرروز ارائه می‌شوند؛ ابداعاتی که آلایندگی کشتی‌ها را کاهش می‌دهند. موتورها ارتقا پیدا می‌کنند و شناورها در حال کاهش میزان کربن و سولفور در سوخت مورد استفاده برای مأموریت‌هایشان هستند. بااین‌حال همه این دستاوردها تنها یک شروع است. روش‌های ویژه و مدرن در حال سوق دادن صنعت دریایی به سمت بهبود استانداردهای زیست‌محیطی و دورانی تازه از علاقه‌مندی به طبیعت هستند.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
نظرسنجی