نخستین هفته‌نامه تخصصی حمل و نقل

HAMLONAGHL WEEKLY

TWEEKLY.IR

امروز: ۱۳۹۹ يکشنبه ۴ آبان | Sunday 25 Oct 2020 | اِلأَحَّد ٨ ربيع الاول ١٤٤٢
پربیننده‌ترین:
تبلیغات
پروازنما تین نیوز
کیوسک
شماره: 233 | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر
کد خبر: ۲۱۶۸۹

داخلی‌سازی ابزار مخصوص هایما، دانگ‌فنگ، سوزوکی و ۲۰۰۸

مدیرعامل ایساکو از داخلی‌سازی ابزار مخصوص تعمیرات خودروهای هایما، دانگ‌فنگ، سوزوکی و پژو ۲۰۰۸ خبر داد.
به  نقل از ایسنا، رضا حسینی گفت: «از سال ۱۳۹۷ با اتفاقاتی که برای صنعت خودرو افتاد، در حوزه تأمین نیازمندی‌های خارجی کارگروهی تشکیل دادیم که به‌طور موازی راهکارهای جایگزین برای تأمین نیازها را در دستور کار قرار دهد، زیرا به دلیل محدودیت‌های ارزی که وجود داشت و پیچیدگی که در کارها ایجاد شده بود، فرآیند تأمین نیازمندی‌ها طولانی می‌شد.»
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو با بیان اینکه در بحث خودروهای جدیدالورود همچون هایما و دانگ‌فنگ، استخراج اقلامی که در خدمات پس از فروش بیشترین گردش را دارند، آغاز شده است، گفت: «در خودروی دانگ‌فنگ تقریبا ۱۷۶ قطعه و در خودروی هایما ۲۶۰ قطعه در دو کلاس S۵ و S۷، شناسایی شده و داخلی‌سازی آنها در دستور کار قرار گرفته است؛ در بحث امکان داخلی‌سازی و توجیه‌پذیری اقتصادی این تعداد قطعات، با شرکت ساپکو (شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو) بررسی‌ها انجام‌شده تا متوجه شویم توسط کدام سازندگان می‌توان این قطعات را داخلی‌سازی کرد.»
تولید انبوه ۲۸ قطعه هایما و دانگ‌فنگ تا سال آینده
او افزود: «در هایما S۷  و S۵ از ۲۶۰ قطعه شناسایی شده، ۷۰ قطعه بررسی داخلی‌سازی آن انجام و به ساپکو نیز اعلام شده است. از ۱۷۶ قطعه دانگ‌فنگ نیز حدود ۱۰۰ قلم بررسی داخلی‌سازی و برآورد سه‌ساله نیاز آن انجام شده است. قیمت داخلی‌سازی آن را هم برآورد کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که چگونه می‌توانیم این قطعات را داخلی‌سازی کرده و دیگر به‌جای آنکه از دانگ‌فنگ خریداری کنیم، در داخل تولید آن انجام شود.»
مدیرعامل ایساکو اعلام کرد: «طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری ۲۲ قطعه داخلی‌سازی شده به دست ما خواهد رسید و در سال ۹۹ نیز ۱۶ قطعه دیگر تولید خواهد شد، که درمجموع ۳۸ قطعه در حوزه دانگ‌فنگ و هایما به تولید انبوه می‌رسد که باعث ۲۶ میلیارد تومان صرفه‌جویی بعد از سه سال خواهد شد. در صرفه‌جویی ارزی نیز درحدود ۳۹ میلیون یوان باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد. این موضوع با همکاری تنگاتنگ با ساپکو انجام شده است.»
این مقام مسئول تأکید کرد: «این قطعات تنها در حوزه  after market  خدمات پس از فروش است و اقلام پرمصرفی است که در حوزه  after market  به آنها نیاز بسیاری داریم و در حوزه خط تولید نیست. البته ایران‌خودرو و ساپکو نیز در حوزه داخلی‌سازی قطعات، سه فاز تعریف کرده‌اند که در حدود ۲۵۶ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت. در این زمینه پیش‌بینی ساپکو این است که تا پایان سال، حدود ۱۰۰ میلیون یورو داخلی‌سازی قطعات محقق خواهد شد. این قطعات شامل قطعاتی همچون دیسک ترمز، سپرها و ضربه‌گیرهای درب موتور، فیلترها، کمک‌فنر، لنت ترمزهای دیسکی و... اقلامی هستند که بسیار پرمصرف بوده و ما توجیه بسیار خوبی داریم که اینها را داخلی‌سازی کنیم.»
داخلی‌سازی ۴۵ هزار ابزار مخصوص
او افزود: «موضوع دیگری از موضوعاتی که ما با آن درگیر بودیم این است که هرچه تیراژ تولید این خودروها بیشتر می‌شود، باید شبکه‌های نمایندگی خود را متناسب با آن توسعه دهیم. در ۳۴۵ شهر حدود ۷۶۰ نمایندگی داریم که لازم است هرچه تعداد خودروها بیشتر می‌شود، آماده‌سازی صورت گیرد تا بتوانند خدمات هایما و دانگ‌فنگ هم به مشتریان ارائه دهند؛ که در این رابطه در خودروهای سوزوکی، پژو ۲۰۰۸، هایما و دانگ‌فنگ که توسعه خدمت‌رسانی را دارند، حدودا به ۴۵ هزار ابزار مخصوص نیاز داشته‌ایم.»
هم‌رده و حتی باکیفیت‌تر از نمونه خارجی
او ادامه داد: «در این رابطه ابتدا نمونه‌سازی صورت گرفت، سپس نمونه‌ها در شبکه مورد تست قرار گرفت. بعدازآنکه در هایما و دانگ‌فنگ موفقیت حاصل شد، تصمیم گرفتیم برای سوزوکی و ۲۰۰۸ هم داخلی سازی‌ها را تعمیم دهیم. در فرآیند انجام‌شده به لحاظ زمانی حدود ۳۰ درصد کاهش زمان نسبت به واردات داشته‌ایم. سفارش که انجام می‌شد تا تولید صورت می‌گرفت، حمل‌ونقل انجام می‌شد و با توجه به وضعیت ارز و غیره تا از  گمرک ترخیص شود، حدود ۹ ماه تا ۱۱ ماه زمان می‌برد؛ اما با داخلی‌سازی توانسته‌ایم این فرآیند را به پنج ماه کاهش دهیم و در این مدت اهداف را محقق کنیم.»

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
نظرسنجی