نخستین هفته‌نامه تخصصی حمل و نقل

HAMLONAGHL WEEKLY

TWEEKLY.IR

امروز: ۱۳۹۹ يکشنبه ۴ آبان | Sunday 25 Oct 2020 | اِلأَحَّد ٨ ربيع الاول ١٤٤٢
پربیننده‌ترین:
تبلیغات
پروازنما تین نیوز
کیوسک
شماره: 271 | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۱ مهر
کد خبر: ۲۳۲۸۹

الو حمل‌و‌نقل

رسول: در مورد مسیرهایی که معمولا مسافر یک‌طرفه است خصوصا شهرستان و یا در شب تعطیلات که یک سر خالی هستیم، چه تمهیداتی صورت گرفته تا سهمیه سوخت یا معادل واریز نقدی آن به رانندگان سواری کرایه تعلق بگیرد؟ برای خالی برگشت از شهرستان که نمی‌شود صورت گرفت و جزء پیمایش محسوب نمی‌شود.

 


سیامک: بابت عوارضی که ما را بدهکار کردند کسی نیست بگوید روزهای اول آزادراه تهران-‌شمال آزمایشی بوده و قرار نبود پولی دریافت کنند. حال‌آنکه من و امثال من حدود ۲ الی ۴ میلیون تومان بدهی قبلی داریم که توان پرداخت را در این گرفتاری نداریم.
سعید: وقتی یک کارخانه دولتی که متعلق به عموم مردم ایران است اجازه دارد هر ۳ ماه یک‌بار کالای بی‌کیفیت خود را افزایش قیمت بدهد و مردم بی‌پناه هم مجبور باشند پول کلان بابتش بدهند این سؤال برای ما رانندگان پیش می‌آید که چگونه برای ده درصد افزایش کرایه آن‌هم هر دو یا سه سال یک‌بار باید راننده خودش را به آب‌وآتش بزند و کارت هوشمند و بقیه موارد را قطع کنند تا اجازه دو ریال افزایش کرایه داشته باشد.

 


محمد: چرا پول بنزین سواری‌های کرایه واریز نمی‌شود؟ حداقل پول بنزین را باید تا پانزدهم می‌دادند تا بتوانیم کار کنیم اینکه مال شهریور هست چرا نمی‌دهند؟
ابراهیم: ضرر و زیان موافقت نکردن ایران با ترانشیپ سوخت از مرز باشماق فقط به رانندگان می‌رسد. چه کسی پاسخگوی خسارت‌های واردشده به کامیون‌های ما است؟

 


حسین: هر چی می‌کشیم از دست خودی است. عراق موافق ۵۰ درصد ترانشیب است ولی این ایران است که می‌گوید ترانشیب در مرز باشماق باید حذف شود. چرا دوست داریم به راننده ایرانی بی‌حرمتی شود.
اصغر: اگر مسئولان صنفی ما ازجمله انجمن و کانون مشکلات ما را اگر پیگیری می‌کردند صد در صد راننده نباید در ذوب‌آهن خاری بکشد. اولا اگر ذوب‌آهن خراب شده، راننده چه کند که ده ساعت اسیر نشود و انجمن و کانون بعد از چندین سال چرا این مشکل را حل نمی‌کنند. ظرفیت آهن شده ۳۵۰ میلیون. خب سوله بزنند برای خط‌ها. چرا راننده تاوان بدهد؟

 


داوود: تن-کیلومتر نه‌تنها در تمام استان‌ها اجرا نشده بلکه اگر در استانی هم حرکتی شده، دست وپا شکسته افزایش کرایه بود نه در چهارچوب قانون تن بر کیلومتر. بلکه با فشار کامیونداران و فعالان صنفی بوده و بابت این افزایش خون‌دل‌ها خورده شده. تن-کیلومتر زمانی اجرا می‌شود که سراسری و بر اساس محاسبه دقیق تمام هزینه‌ها باشد و دارای فرمول دقیق و یکسان و برگرفته از خروجی محاسبات تمام هزینه‌ها باشد نه دخالت مدیران استان‌ها.

 


ناشناس: با درود خدمت یکایک بزرگواران. تلاشگران بی‌ادعا و گرداندگان چرخ‌های اقتصاد. عرض خسته نباشید ویژه به همکاران راننده. دوستان متأسفانه مشاهده می‌شود که بعضی انجمن‌های صنفی که طبق اساس‌نامه باید حامی حق‌وحقوق ما رانندگان باشند کاری به کار ما ندارند و صرفا خود را فقط مسئول شارژ هوشمند می‌دانند. متأسفانه در شهرستان مهریز استان یزد شاهد چنین معضلی هستیم که وقتی موضوع شفاف‌سازی مالی انجمن و شفافیت توزیع لاستیک را خواستار شدیم نه‌تنها جوابی ندادند بلکه علیه آن شخص شکایت مطرح کردند که چرا حرف از شفاف‌سازی می‌زند. حال با این اوضاع چه باید کرد که این‌چنین معضلاتی دیگر در هیچ کجای کشور اتفاق نیفتد. کسانی که یک روزی به‌عنوان همکار خودمان بر صندلی و کرسی انجمن‌ها تکیه داده‌اند بجای اینکه حامی راننده و پشتیبانش باشند امروز در صف مدعی ایستاند.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
نظرسنجی