نخستین هفته‌نامه تخصصی حمل و نقل

HAMLONAGHL WEEKLY

TWEEKLY.IR

امروز: ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر | Monday 30 Nov 2020 | اِلأِثنين ١٤ ربيع الثاني ١٤٤٢
پربیننده‌ترین:
تبلیغات
پروازنما تین نیوز
کیوسک
شماره: 276 | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان
کد خبر: ۲۳۴۴۷

متخصصان شرکت ایرید از موفقیت در مؤثرترین گام برای سوزن ساخت داخل می‌گویند

کورش وثیق‌مهر، مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید)، با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در صنعت ریلی و درزمینه خودکفایی و ساخت داخل قطعات در حال شکل‌گیری است که کشور را در مسیر توسعه‌یافتگی یاری می‌کند، اظهار داشت: «این امر در مؤسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن به دلیل مالکیت شرکت گسترش صنایع ریلی و اهمیت سوزن در توسعه خطوط ریلی کشور به شکل ساختاریافته‌ای وجود دارد؛ به‌نحوی‌که موضوعات مرتبط با آن توسط مدیرعامل مؤسسه،  رئیس هیئت‌مدیره شرکت ایرید به‌صورت روزانه پیگیری می‌شود. همچنین در جلسات هفتگی منظم با حضور جناب رحمانی، متخصص متالورژی و مشاور ساخت داخل شرکت و همکاران امور مهندسی ایرید، ضمن بررسی نحوه پیشرفت پروژه، مسائل و مشکلات احتمالی مطرح و برطرف می‌شود.»

 

او ادامه داد: «به نظر من توسعه راه‌آهن نیاز به چهارعنصر بنیادی دارد که عبارت‌اند از: نیروی انسانی اجرایی و مدیریتی، ناوگان و نیروی کشش، زیرساخت و ابنیه و مدیریت شبکه.» وثیق‌مهر افزود: «لازم است بدانیم شاخصه‌ها و مزیت‌های نسبی راه‌آهن علاوه بر امنیت بالاتر و آلایندگی کمتر به‌عنوان سبزترین روش حمل‌ونقل، میزان بار و مسافری است که جابه‌جا می‌کند. البته اگرچه عواملی نظیر تعداد و سرعت ناوگان و سیستم سیر و حرکت اهمیت بسیار زیادی در میزان تحقق این شاخص‌ها دارند ولی طول خطوط ریلی و دیگر زیرساخت‌های شبکه راه‌آهن، هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی، تأثیر به‌مراتب بیشتری بر بهبود شاخص‌های مذکور دارند.» مدیرعامل شرکت ایرید یادآور شد: «در بخش زیرساخت، طول مسیر ریلی و سرعت مجاز در آن می‌تواند قابلیت جابه‌جایی و بهره‌وری ناوگان را افزایش داده و قابلیت دستیابی به اهداف را افزایش دهد. حتما و قطعا، سوزن یکی از کلیدی‌ترین اجزای زیرساخت ریلی بوده و خودکفایی و ظرفیت‌سازی در تولید آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار و بیانگر توسعه صنعت ریلی کشور است. راهی که در خودکفایی این محصول در شرکت گسترش صنایع ریلی از سنوات گذشته توسط مهندسان و متخصصان آن آغاز شده، امروز به نقطه بسیار مهمی رسیده است.

 

خوشبختانه این راه ادامه دارد و هرروز به ایستگاه جدیدی می‌رسد و امیدهای جدیدی را ایجاد می‌کند.» وثیق‌مهر ادامه داد: «تا دیروز به ساخت پیچ و فنر و قطعات زیر سری سوزن رسیده بودیم و امروز و پس از طی راهی دشوار، با همکاری سایر صنایع کشور نظیر شرکت فولاد طبرستان به تولید تکه مرکزی رسیده‌ایم که متناسب با استاندارهای روز دنیا جوشکاری هم می‌شود. این موضوع می‌تواند منشأ تحولات خوبی در صنعت ریلی باشد که با شور و اشتیاق متخصصان داخلی شکل گرفته است.» ا

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
نظرسنجی