نخستین هفته‌نامه تخصصی حمل و نقل

HAMLONAGHL WEEKLY

TWEEKLY.IR

امروز: ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد | Sunday 20 Jun 2021 | اِلأَحَّد ١٠ ذو القعده ١٤٤٢
پربیننده‌ترین:
تبلیغات
پروازنما تین نیوز
کیوسک
شماره: 295 | ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۳ فروردين
کد خبر: ۲۴۱۸۶

قطار ایرانی

الهام برخوردار|

 

یک رام قطار ۷ واگنه مترویی تولید ملی با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.
پیروز حناچی در آیین بهره‌برداری از قطار ملی گفت: برای کمتر از ۱۰ سال آینده به حدود ۵۰۰۰ واگن مترو نیاز داریم تا بهره‌برداری از مترو به‌صورت حداکثری انجام شود. بی‌تردید توسعه حمل‌ونقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا و ترافیک در دستور کار قرار دارد که مترو در این توسعه نقش اساسی دارد.
او افزود: تکمیل شبکه مترو با ۱۴۱ ایستگاه در دستور کار قرار دارد و برابر ماده ۵۸ قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰ باید تأمین دو هزار واگن مترو محقق شود که در همین راستا شرکت مترو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده با بهره‌گیری از توان و دانش داخلی در جهت اجرایی کردن قطار ملی گام برداشته است.

 


شهردار تهران تأکید کرد: در پروژه قطار ملی ارتقای بومی‌سازی از حدود ۳۰ درصد در گذشته به بیش از ۸۰ درصد یکی از اهدافی بوده که به طور جد دنبال شده و از سوی دیگر دانش طراحی صنعت ریلی و رفع انحصار و وابستگی خارجی پیگیری شده است.
او ادامه داد: توجه به نگهداری و نگهداشت قطارها هدف دیگری بود که دنبال شد که با تحقق یک رام قطار ظرف مدت ۱۸ ماه یکی از سریع‌ترین پروژه‌های تولید این موضوع در کشور تجربه شد.

 


او تأکید کرد: این پروژه با تلاش ۱۸ شرکت دانش‌بنیان و شرکت واگن‌سازی تهران، جهاد دانشگاهی و مپنا منجر به تولید یک رام قطار شد. تمامی زیر سیستم‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی در این پروژه و در کشور تولید شده است. در حقیقت در چنین پروژه‌هایی ایجاد زیرساخت‌ها شامل تجهیزات ثابت و ناوگان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. کسب دانش فنی برای تولید انواع قطارهای پرسرعت و استفاده از ظرفیت‌های خالی شرکت‌های داخلی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به همراه کاهش قیمت ناوگان در حدود بیش از ۲۰ درصد در سال از دیگر اهداف این پروژه بوده است. شهردار تهران تأکید کرد: نهادینه کردن بومی‌سازی تولید در قالب تشکیل شرکت پیمانکاری دانش‌بنیان و حمایت و پشتیبانی از آن از دیگر اقداماتی است که باید دنبال شود. امیدواریم با پشتیبانی و پیگیری تولید قطار ملی مشکل کلان‌شهرهای کشور به‌ویژه پایتخت حل‌وفصل شود. در تولید قطار ملی طراحی و تغییرات طراحی در داخل کشور انجام می‌شود با تکمیل ظرفیت در سال ۱۴۰۰ می‌توانیم ۱۰۵ واگن تولید کنیم.

 

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
نظرسنجی