• چرا در استان تهران تن-کیلومتر اجرا نمیشه ؟ الآن نرخ کرایه را هم کمتر افزایش میدن علتش چیه؟ بگید تا بدونیم.
• اخیرا برای پایانه سیمان هگمتان همدان، از طرف سازمان تعرفه جدید تنظیم شده، انصافا اگر این تعرفه توسط یکی از همسایههای ما که اصلا ارتباطی با کامیون ندارند تنظیم میشد بدون شک یه سری موارد را رعایت میکردن. به دلیل آنکه طبیعتا حداقل ماهی یکبار در کوچه و خیابان یا ... اتفاقی با هم در مورد مسائل و مشکلات کاری صحبت میکنیم ... منظور من این است که آقایانی که این تعرفه را تنظیم کردن هیچ اطلاعاتی در مورد حملونقل نداشتند. اگر روزی افراد شایسته در جایگاه خود قرار بگیرن و افراد ناشایست هم به جایگاه خود بازگردن، مشکلات بطور اتوماتیک برطرف خواهد شد.
• اگر دو عامل اصلی سرمایه و نیروی انسانی مؤثر، در توقف یا حق خواب کامیون، در نظر گرفته شود با توجه به این موضوع که حداقل حقوق اداره کار در نظر گرفته برای یک فرد که حدوداً برای یک شیفت کاری ۸ ساعته مبلغ ۱۳۰ الی ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، مبلغ حق خواب در نظر گرفته شده برای ۲۴ ساعت برابر با حق عامل نیروی انسانی هم نیست؛ چراکه ۳ شیفت متوالی اگر نیروی انسانی مشغول باشد ۲ شیفت آن هم بهصورت اضافهکار و با ضریب ۱۴۰ درصدی محاسبه میشود. با این تفسیر و موارد مذکور حق عامل سرمایه و دیگر موارد هم محاسبه نشده است.
• ما رانندگان چهکار کنیم؟ برای تهیه روغن همهجا را گشتم نیست. خداوکیلی یک فکری بر این روغن بکنید. ممنونم.
• در بندر امیرآباد باربریها کمیسیون بالا میگیرند. از چند تا باربری شکایت کنیم؟ راننده چقدر وقت داره هر روز از یه باربری شکایت کنه. امیرآباد سالن اعلام بار پایانه نداره. هر باربری برای خودش شخصا اعلام بار داره؛ یعنی شما وقتی میری امیرآباد باید در تکتک باربریها بری بگی بار هست یا نه. بندر نوشهر اعلام بار داره ولی اگه ۱۰۰ بار داشته باشه نصف بارها رو اعلام نمیکنه.
• هزار بار رانندگان از مشکلات جاده خور چوپانان گفتند. بنا بود اول همین سال جدید درست بشود، نشد. خداوکیلی لوازم ماشین گران است. من همین سری یکی از فنرهای ماشینم از کله شکست. سه میلیون پول دادم. چقدر پیام تلفن برای ۱۴۱ گذاشتم. برای رضای خدا هم که شده این مسیر خراب را درست کنید. ممنونم.
• در بندر امیرآباد برای اینکه بار شهرستان را به راننده بدن اول یک سرویس شهری باید از اسکله بیاره بیرون بدون کرایه و با کلی معطلی بعدا بار شهرستان با کمسیون ۲۰ تا ۲۵ درصد را بدهند. آیا این کار قانونی است یا نه و چرا کسی جلوی این کار را نمیگیره؟
• بیمه رانندگان جدیدالورود به صنف حملونقل مسافربری بهصورت آزاد است. لطفا کمتر بشه. رانندگان قادر به پرداخت این مبلغ نیستند.
• تکلیف بهروزرسانی تن-کیلومتر را در استانها روشن کنید. بعد از بیست روز از ابلاغ شاخص جدید تن-کیلومتر هنوز خبری از اجرا در اغلب استانها نیست.
• چندین بار جلسه گذاشتند که ۳۰ درصد کرایه بخش مسافری اضافه بشه ولی حتی یک جلسه نمی ذارن که اجناس دیگه ۷۰۰ درصد گران نشود. واقعا دستمریزاد به این مسئولان دلسوز کشور.
• کاش لوازم و قطعات خودرو و سایر هزینهها هم برای افزایش روال قانونی را طی میکرد. شب میخوابی صبح پا میشی همهچی دو برابر میشه.
• مدیران ارشد و میانی سازمان حملونقل کشور وقتی روی کرایهها و سایر امور حملونقلی توی تهران که زیر گوش خودشان هست هیچگونه نظارتی ندارن چطور دورافتادهترین نقاط کشور رو میخواهند نظارت کنن. جدا جای تأسفه.